Wednesday 4 March 2020

Kasih Sayang Palsu #7

#7

Assalamualaikum and hai all .. Ini sambungan daripada #6 which is #7. Kalau korang yang baru baca blog aku ni , sila la baca #1-#6 dulu supaya korang lebih paham ceritanya ye . But yeahhh a little bit longer .

First of all so sorry sangat sebab busy la . Takde masa nak update story ni. So let's continue the story now .

After aku dapat tahu dia dah balik. Seronok lah kan . Sebab plan nak jumpa lepas raya kan. Since aku pun dah prepared myself untuk jumpa dia .And since mak aku pun dah tahu yang dia nak datang jumpa . Boleh bayang tak , kalau kau , kau percaya tak kat laki yang dah call n speak with your mom ? Of course la kau akan percaya kat laki tu .Kau akan rasa laki tu serious nak kawan ngan kau kan . Then days go on .. Satu hari tu dia call aku kata yang dia ak boleh nak datang KL jumpa aku . Aku pun tanya lah kenapa . Dia kata yang dia nak kene kumpul duit dulu sbb nak bawak family datang kan . Aku pun story la pasal ni kat mak aku sbb nak stop buat preparation . Then , unexpected gila,mak aku boleh pulak nak support RM500 dan aku pun tambah la RM400 . So Lan cuma kene tambah RM300 je lagi untuk dtg bawak family dia jumpa family aku . Aku bank in duit tu kat dia senyap2. Bila dah bank in ,aku roger dia yang aku dah bank in . Then , dia marah aku . dia kata dia taknak susahkan mak aku and aku . But aku dah bank in dah pun . Mak aku and aku ikhlas sebab nak dia datang punya pasal . Tapi dia janji akan ganti balik. Then , okay je plan jalan mcm biasa . Aku dah get ready dulang hantaran , dah beli baju unuk tunang and dah beli buah ,coklat untuk hantaran .


 Image result for baju tunang peach
Macam ni la baju aku beli untuk majlis 

Masa tu dah excited teruk dah . Sebab dah nak dekat kan dengan raya . Lagi 2minggu tak silap aku . Then aku dapat rasa yang dia dah tak call aku tau . Then aku suddenly terperasan yang ntah2 aku ni dah kene main or pukau . Then aku call dia , suma ak angkat . Aku whatsapp , aku cari kt FB , aku cari kt Instagram . Suma takde ... Guess what , aku rasa mmg sah aku kene main . Aku pun kira la balik berapa yang aku dah habis untuk dia . Kira punya kira , hamik kau RM1800 gais . Almost 2k woi . Then aku nak atau tak , aku kene bagi tahu mak aku untuk stop preparation untuk tunang tu . And yeahh , aku stop kan preparation tu. 

Sakit ? Bukan takat sakit . Perit payau suma ada . Complete si Lan ni bagi kat aku . Memang orang yang tak ada kat tempat aku , kau akan kata aku bodoh sebab percaya kat jantan tu kan . Tapi yeahh benda dah nak jadi . Menangis pun tak guna babe. Aku n mak aku redha je pasal ni . 

Barang yang aku dah beli tu ? Nak tahu aku buat apa ? Kek yang dah tempah , aku bagi makan kat family masa raya tu . Buah and coklat pun sama , aku bagi family makan . Dengan harapan boleh lupa la si Lan tu . Baju ? Baju aku hanya pakai masa raya tu je . Tu pun sbb fikir aku beli baju tu mahal RM150 weyh . So pakai la . Ouh ya , aku ada pakai sekali masa g kelas . Tapi sekali tu je la . Memang takkan pakai dah , sakit hati pakai baju tu . Baju tu sepatutnya dipakai dengan rasa seronok but not. Tapi kan, RM2000 tu mmg lambang kebodohan yang aku dah wujudkan dalam kisah hidup aku. 

Nak buat macam mana kan . Allah swt dah set from he top . Dari belah aku , aku maafkan dia . But aku tak halalkan duit tu sebab dia tahu yang actually aku punya duit yang aku bagi dia pinjam tu adalah duit yang aku kumpul untuk sambung belajar. Duit tu aku cari atas titik peluh aku , keringat aku bekerja weyh . Sanggup si Lan ni buat aku mcm ni . Memang sial jantan tu . Takpe , sabar Nazirah , redha je ...


...TAMAT...
Pengajaran:
Tak salah nak membantu seseorang , mungkin kita sebagai orang yang baik , kita akan fikir yang itu sebagai ujian Allah swt untuk kita untuk tengok sama ada kita nak bantu atau tidak . But sebagai manusia , kau sepatutnya not take for granted la benda mcm ni . Peace no wars.

No comments: